överskrift

En blogg om en sommarstuga men även om livets goda stunder och ett liv som ska levas väl och njutas....
"Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas" - Må du leva, växa, blomstra och alltid vara glad.

onsdag, oktober 22, 2008

GLAS BUBBLOR.....

Nu var det länge sen jag skrev något i min blogg.
Hösten har nu blåst bort här i Hälsingeskogarna och kvar är bara karga träd med sina nakna grenar.
Däremot så har ju alla trattisar kommit. Har plockat svamp så att jag har att äta minst 2 ggr i veckan i ett helt år. Gott!
Ska nog ut i skogen idag igen....

Glas-bubblorna köpte vi i sommars hos en glasblåsare ute vid Hälsingekusten....
Tyckte de var så snygga och skulle dekorera mitt fönster så vackert.....speciellt när solen skiner....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rantis!

Va roligt att läsa! Och Du, va fina bilder...de får mig att längta tillbaka till sommaren!

Må gott!

Annika (VK - Nu jäklar...)

Anonym sa...

Åhhh, vad fint fönster.

Jag älskar glaskulor, har själv två jättefina i mitt köksfönster hemma.

Till fönstret i stugan har jag köpt två segelbåtar (som Cloetta har gjort). En är blå och en vit. Har inte hängt upp dem än men det kommer. Utanför finns en sjö så när man kollar ut så kommer det att se ut som att de segler iväg i sjön...

Jättekul att du har en blogg om stugan. Har själv en stuga och vi har gjort om i princip allt där. Skall också bygga ut nästa år och vi har börjat lite så smått nu i höst med att schakta bort jord där utbyggnaden skall vara och gjutit plintar. I helgen skall vi dränera för utbyggnaden och en del av tomten. En grävare med maskin kommer på söndag.

Ha bra

Agneta
(SmalaAgneta från VK)

Elin sa...

Vilka fina glasbubblor :) Köpte ni den vid Stenö? där finns ju ett glasblåseri. Hoppas du får en bra helg! KRAMAR till dig

Anonym sa...

SÅÅÅÅÅÅ GLAD att du har en blogg här! Tack tack tack!!!

Vilken underbar stuga du verkar ha. Å magiska fingrar som kan göra om!