överskrift

En blogg om en sommarstuga men även om livets goda stunder och ett liv som ska levas väl och njutas....
"Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas" - Må du leva, växa, blomstra och alltid vara glad.

lördag, maj 08, 2010

Nya Pelargoner och Ny snö....

....köpte nya pelargoner till mina fönster i veckan,
blev så vackert och snyggt!
Däremot har jag ju inte sått mina frön än,
men men.... frön ska klara sig i flera 1000 år, sägs det ju i alla fall!
Och det finns ju färdiga kryddplantor att köpa på Mobackes....


....när jag vaknade en dag här i veckan så såg det ut så här igenom mitt köksfönster!!!
Ny snö!!
Brrrrrr...kallt och ruggigt!
Hoppas på lite mer värme till nästa vecka....

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Vet du jag kan meddela att vi har haft en riktigt tokvarm dag idag. Suttit på altanen å svettats i storsolen.
Vi har sjösatt LillSally så nu är vi nog snart på banan vad fisket gäller, men det är toklite vatten i ån nästan ingenting. Tror att det beror på vinden att allt vatten sugits ut till havs.
Ikväll ska vi grilla röding..d ä så gott med tzatziki till...mumsigt mumsigt.

Ha d gott. Snygga pelargoner du köpt...=)

sinneskatten sa...

Är också vid stugan, och här är det ingen snö men hu så kallt!
Här pågår reparationer efter vinterns framfart, och igår gick varmvattenberedaren sönder.....kul det här... ler..

Annelie sa...

Underbar Pelargon! Mårbacka?