överskrift

En blogg om en sommarstuga men även om livets goda stunder och ett liv som ska levas väl och njutas....
"Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas" - Må du leva, växa, blomstra och alltid vara glad.

måndag, maj 03, 2010

Snöbollar och antennlös...



Då har jag bott snart en vecka i stugan och vilken glädje jag känner,
så underbart att få tända en brasa på kvällen, krypa ihop i soffan tillsammans
med den jag älskar och bara mysa....


och mysa har vi gjort en hel vecka för all den snö vi hade i vinter den tog med sig antennen när den rasade ner från taket...
Och vad gör man utan TV?????
Jo, man umgås... *S*
De e nyttigt att vara utan TV ett tag, dessutom somnar man klockan 21.00 på kvällarna och vaknar kl 06.30 och är PIGG!!
Har väl aldrig hänt mig förut... så jag vet inte, kanske ska man skippa TV!!!
Nääää...tror inte det, ska ju bo här i 6 månader nu, kommer att bli liiiite långtråkigt utan....
så jag har ringt antenn-nisse om hjälp, hoppas att han kommer snart....

Skulle precis hänga ut lite tvätt.....
och vad händer???
Jo, någon där uppe sitter och kastar stora snöbollar på mig, så jag får lugnt krypa upp i soffan och mysa igen.....

1 kommentar:

Rantamor sa...

Hahaha jodu än får man allt ha skor å strumpor på. Skulle faktiskt behövt långjalingar imorse med när jag tog havspromenaden. Kallt kallt men jag gick fort för att hålla värme.

Men här på altanen, om solen är framme, är det riktigt varmt.

Är det inte bara att hä upp antennen igen??? Eller...
Näe nu ska vi åka å handla. Dom släppte ju nya MackMyra idag och pappa är på språng , fyra flaskor till Nordmalings grönica.

Ha d gott...ha du satt dina frön ännu...säkert dags att börja förkultivera... =/ jag har inga frön tjohoooooo.