överskrift

En blogg om en sommarstuga men även om livets goda stunder och ett liv som ska levas väl och njutas....
"Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas" - Må du leva, växa, blomstra och alltid vara glad.

söndag, november 23, 2008

MINA SMÅ VÄNNER....


Idag har jag varit ut till sommarstugan en sväng.
Kom på att mina små vänner inte fått mat på 1½ vecka!
Har hängt upp lite talgbollar åt dem men ville även hitta nått fint fågelbord till dem också.
Men har letat i både Sundsvall och Bollnäs och hittade inget som jag gillade.
De jag hittade var ju så små och såg så dåligt gjorda ut att vid lite snöstorm, regn eller blåst så finns det inget kvar av fågelbordet...
Hittade däremot en massa fina på nätet....
så det kanske blir en beställning!
De på bilden kommer ifrån
Shoppinggatan




10 kommentarer:

Nastasia sa...

Ja men de små måste ju ha ett litet hus som håller även om det blåser eller nå´t...för det gör ju det ganska så ofta vintertid liksom...;o)

Nu har jag legat i ett hett bad och njutit en stund. För i morgon är det ju jobb i 12 timmar igen.

Må gott vännen!

Kram

Anonym sa...

Klart man ska tänka även på våra små!

KRAM!

Nastasia sa...

Vad blev det för något nu till de små då? Fann Du nå´t som passade smaken?

Må gott!

Kram♥

Nastasia sa...

Jag har kollat upp det ekonomiska. Men näpp inga pengar att hämta någonstans!
Det jag ville ha var till hyran och lite omkostnader annars hade det kunnat flyta på idiellt, typ så som "kvinnojouren" var i början.

Jag skulle också vilja åka iväg så där - gatubarnen i Brasilien bla skulle jag vilja kunna hjälpa en smula.

Men jag får ju ta hand om mina egna först. Då de är stora och flyttat hemifrån kanske jag kan göra lite mer.

Ha en BRA dag!

Kram!

P.s En röd liten stuga lät väl alldeles förträffligt bra till de små! :o)

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Tänk, det fanns en tid då det bara var små stugor som bjöds till fågelbord. Jag gillade den droppformade bäst...om man bodde i ett funkishus. Nu gör jag ju inte det...så jag vet inte vad jag ska ha...:)

Kram Anna

Berta och Prinsen sa...

NYHET!

Välkommen att kika in hos Berta & Prinsen

http://bertaochprinsen.blogspot.com/

Anonym sa...

Så himla mysigt det ser ut i din stuga :)

Berta och Prinsen sa...

Tusen tack för din fina kommentar!

Välkommen tillbaka!

Varma hälsningar

Berta & Prinsen

Suss sa...

Halloj! Vilka härliga bilder och vilken fin bloggsida...Nu har jag skapat mig en ny blogg. http://pandisblogg.blogspot.com/ Så där hittar du mig numer. Har dock ett helt annat perspektiv mot min tidigare blogg :)Kramar

Gårdsromantik sa...

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud