överskrift

En blogg om en sommarstuga men även om livets goda stunder och ett liv som ska levas väl och njutas....
"Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas" - Må du leva, växa, blomstra och alltid vara glad.

tisdag, april 13, 2010

Åh vad jag längtar....

...efter sommaren!
Har så mycket tankar och idéer om vad jag ska göra i min sommar stuga i sommar....
vann en prenumeration på tidningen Trädgård och jösses vad mycket inspiration man får...

Pratade bara häromdagen om att skaffa vattentunnor att samla regnvatten i för att ha till att bevattna blommor och blader med och vad får jag se när jag öppnar min trädgårds tidning....
Så snygga tunnor!!!
Vill bara ha....

Jag vill odla en liten köksträdgård i sommar så jag har samlat på mig några pallkragar som jag ska fixa upp lite och plantera i...

Odlade lite kryddor redan i fjol men då bara i små emalj baljor me de luktade så gott när man öppnade altandörren och det var alltid fullt med humlor och fjärilar kring kryddorna, underbart....

.....måste ju som sagt var åka till stugan någon helg nu och stor städa, för Herr & Fru Råtta med familj har ju flyttat in och huserat runt.
de har dragit omkring mina värmeljus i hela huset och ätit av paraffinet, så äckligt!!
Vi hade en sån där infraljuds-mojäng som ska hålla de små rackarna borta i ena delen av huset men det räckte tydligen inte så nu har jag inhandlat 2 stycken till som jag kommer att montera in redan nu, för nu vill jag inte ha några mera ovälkommet besök....
Hoppas att kuddarna till min lounge möbel har klarat sig, har i å för sig lagt upp dem på ett bord, men det hindrar nog inte mössen....
De rackarna hade ju t.o.m varit upp på kryddhyllan ovanför spisen.....

....nu får sommaren komma! Jag är redo......

2 kommentarer:

Agneta sa...

Jag längtar också efter sommarstuga, men jag har ju allt i ett hus, där barn och barnbarn samlas. Där alla ryms, längtar dock till skogen och jag har den inte alltför långt bort, så kanske att jag snart tar jag en promenad. Kram

Wickans värld sa...

Dom där *** smådjuren kan komma överallt!! Hoppas dom inte ätit på så mycket hos dig!