överskrift

En blogg om en sommarstuga men även om livets goda stunder och ett liv som ska levas väl och njutas....
"Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas" - Må du leva, växa, blomstra och alltid vara glad.

onsdag, april 28, 2010

Mus-skitar, hacke-tjipp & Vår-Skrik.....

....i går var första natten vi sov i stugan, åh så underbart skönt att slippa lägenheten i stan,
att få städa ute på terrassen, flytta ut lounge möblerna slå upp ett glas vitt och njuta i vårsolen...
Jo, jag vet.... de var BARA tisdag igår,
men när det är första övernattningen i stugan efter vintern då får man lova att njuta..
(Fotona är från förra sommaren....
)

...men har inte bara njutit!!!!!
Huj, vad jag har sprungit å jagat mus-skitar!
De små rått-jä_larna har ju levt loppan på mina stearinljus från IKEA,
de har t.o.m släpat ner dem i skålen med fling-salt!!!!
Jo, de e sant!! Stearinljus doppade i salt, mumma för en liten råtta....

Men nu börjar det bli fint, är inte klar än, men på fredag är det nog snyggt....


När vi satt ute på terrassen igår så hörde jag ett "tjippande" ljud i skogen....
å så plötsligt så dök han upp igen...
Vår egen hacke!!
Hoppas att få skåda en hel hacke familj i sommar igen.
Bjuder på en triss i hackspettar innan jag återgår till städningen....
Tjiiiiiiiiiiihhhhooooooooo....
Mitt vårskrik!

Inga kommentarer: