överskrift

En blogg om en sommarstuga men även om livets goda stunder och ett liv som ska levas väl och njutas....
"Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas" - Må du leva, växa, blomstra och alltid vara glad.

söndag, april 11, 2010

Våren har kommit till Järvsö


I dag var vi ute till stugan en sväng, ett underbart vårväder.
Gick ut med kameran i högstahugg för att leta vår-tecken....
och visst hittade jag det.....

Blåsippor.....

..mina jordgubbsplantor hade börjat att spira i all sin grönska....

..mera blåsipps blad!


....men visst hade vi snö kvar, en hel del!
Vi fick parkera bilen uppe vid grannen som bor efter vägen och plumsa ner i snön, säkert 2 dm snö kvar så det lär nog ta ett tag innan vi kan köra ner bilen.
Men förhoppningsvis kan vi flytta ut den sista april om solens strålar gör sitt....
Sen har jag lite att pyssla med, för pga av den stränga och kalla vintern så hade ju Herr å Fru Råtta flyttat in med hela sin familj i vår stuga.
De hade gjort ett fint litet bo i soffan....jojojo... uäck så äckligt!!!
Vettni, de t.o.m hade tuggat i sig mina värme-ljus från IKEA!!!
Undrar just vad Kamprad har i dem ljusen.....????

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Måste kännas härligt att komma ut så här efter vinteridet. Kan inte säga annat än att råttor tycker jag inte om - men tycker ni borde kräva dem på hyra;-))

Rantamor sa...

BLÅSIPPOR hur vågar du visa mig d, jag får ju hjärtstillestånd.
Va härligt med alla vårtecken.

Men RÅTTORNA blääää jag svimmar....släng ut soffan så ni inte får nån råttpest...
Hatar råttjävlar.
Nästa vinter får ni preparera med lite av Hedlunds waran =)

Mycke städa för dig så ni bli fri råttorna.

Ha d gott. vi ha vart ute fyra timmar idag och är alldeles slut. Alla tre kommer att somna gott ikväll. Röda kinder ha vi me.